Postup při kreslení v vektorovém editoru:
Při kreslení ve vektorovém editoru je třeba vycházet z toho, že se výsledný obraz skládá z prvkù. Obraz si rozlo-
žíme na jednotlivé prvky, které budeme postupně vytvářet. Mohou to být základní prvky, ale také takové, které
vznikly např. tvarováním objektu nebo sloučením jiných dvou objektů. Poté připravené prvky sestavíme do
požadované výsledné podoby. Při kreslení tedy uplatňujeme jak postup shora dolù, tak zdola nahoru.
1. Připravíme si návrh obrazu.
2. V obrazu identifikujeme jednotlivé prvky.
Je vhodné seznámit se s možnosti vektorového editoru, abychom měli přehled o útvarech, které lze na-
kreslit, a o operacích, které je možné s nimi provést. Pak můžeme snadněji určit, jakým postupem vznikly
složitější tvarované objekty.
3. Určíme pozadí, ve kterém budeme objekty kreslit. Některé objekty jsou si podobné a je tedy jednodušší
objekt okopírovat a změnit ho než kreslit dvakrát stejný objekt.
4. Nakreslíme objekt. Pokud je třeba, natvarujeme jej nebo objekt vytvoříme z dalších, pomocných objektů
např. sloučením nebo oříznutím.
5. Nastavíme objektu vlastnosti. Pokud budeme objekt dále používat k odvození jiných objektů, nastavujeme
jen ty vlastnosti, které budou všem společné.
6. Potřebujeme-li, duplikovat vytvoříme odvozené objekty a např. jim změníme vlastnosti.
7. Tímto postupem si připravíme všechny potřebné prvky.
8. S použitím zarovnání a rozmístění sestavíme prvky do výsledného obrazu.